sobota 13. dubna 2013

Calgary a jeho zajímavá místa

Už jsem vám zde představil Chinook centrum, Westbrook, Calgary Tower, IMAX a teď je na čase přidat nějaké ty další lokace, které mě nějakým způsobem zaujaly, či k nim mám jiný emocionální vztah. A jelikož se čas v Calgary chýlí ke konci, představím rovnou tři naráz.

Devonian Gardens

Tohle místo je takový skrytý kousek zeleně a pohody v samotném Downtownu. Naleznout ho můžete v obrovském obchodním centru zvaném Core (Jádro) a nachází se ve třetím patře. Zajímavé je, že spousta lidí z Calgary o těchto zahradách vůbec neví. Můžete si zde posedět u vody s rybkami, nebo opodál fontány poslouchat poklidnou hudbu podkreslující zdejší atmosféru. Taktéž je zde možné zahrát si třeba na klavír, který je přístupný pro kohokoliv, kdo sem přijde. Jen je občas potřeba vystát si na něj frontu.

Jak jsem se sem dostal? – O tomhle místě jsem se původně dozvěděl od reverenda Billa, který nás vyučuje v jazykové škole. Jednou jsme se pak sešli s Veganovnou v downtownu kvůli jedné brigádě, ale jelikož jsme nevěděli, kde přesně tuhle brigádu najít, rozhodli jsme se raději prozkoumat zdejší systém chodeb, který propojuje jednotlivé mrakodrapy, čímž se můžete dostat v podstatě kamkoliv, aniž byste museli vyjít ven. No a skrze tyhle chodby jsme se pak dostali i do Devonian Gardens.


  



Edworthy Park

Jeden z větších parků, též zvaný jako psí park nedaleko našeho bydliště. Opět místo pohody a klidu obsahující pěšinky, cestičky a posezení jak podél řeky Bow, tak na vrcholku kopce s úžasným výhledem na město Calgary. Díky tomu, že se jedná o psí park, můžete zde narazit na různá plemena psů bez vodítek, hrající si pospolu aniž by na sebe štěkali, či na sebe jakkoliv útočili. A to už je samo o sobě docela zajímavé, když si teda vzpomenu na Česko, kde stačí, aby šli dva psi proti sobě po ulici a už jsou z toho štěkací války.

Jak jsem se sem dostal? – Poprvé jsme na tohle místo šli s Janou a Veganovnou už v září těsně po nastěhování, když jsme prozkoumávali okolí a chtěli se podívat k řece. Tehdy jsme jen nevěděli, že se zrovna nacházíme v Edworthy parku. Zbytek parku na kopci (část se psy) nám pak ukázal o pár týdnů později, Peter (náš soused, též známý na tomhle blogu jakožto pavlačová drbna), který nás vzal na projížďku po zajímavých místech Calgary. Od té doby tohle místo navštěvujeme relativně často třeba jen za účelem procházky, nebo se prostě podívat na psy.



Duch v parku nalevo
Výhled na město z Edworthy parku

Alberta College of Art and Design

Jedná se o vysokou školu umění, kde se učíte programovat animace, tvorbu webových stránek, techniky malování, modelování, focení a tak dále.  Proč je tohle místo zajímavé? Jednoduše proto, že je plné děl, umění a to ani nemusíte chodit do muzea. Najdete zde vše od soch, podivných pověšených stvoření u stropu, obrazů, ale hlavně je zde i takové několikapatrové schodiště, které je tak plné grafitů, že nenaleznete jediné místo prázdné. To schodiště bylo prostě fascinující! Navíc budova školy vypadá docela historicky a to je v Calgary velké plus.

Univerzita v Calgary
Jak jsem se sem dostal? – Chelsea mi chtěla ukázat školu, kde studuje, a já byl doslova fascinován. Kdybych jí měl ukázat já tu svojí, tak bych asi řekl: „Tady je chodba, tady jsou třídy a to je konec prohlídky.“ Krom jiného jsem však viděl i koleje, kde bydlí, a musím říct, že na to, že jsou na stejné úrovni, jako třeba ty naše, ne-li horší, tak za ně platí 800 dolarů měsíčně (v přepočtu 16 000 kč). Jo, studovat v Kanadě je dosti nákladné.






Společná kuchyně na kolejích
Dodatek: Omlouvám se za tolik obrázků grafitů, ale mě prostě grafity fascinují. A teda hlavně to schodiště celkově tam.

Žádné komentáře:

Okomentovat