neděle 2. prosince 2012

Sobotní brigáda


Doslova

Vzhledem k tomu, že jsem momentálně nezaměstnaný, tak hledám přivýdělky, kde se dá. A jeden z těchto přivýdělků se mi naskytl právě tuhle sobotu. Na kijiji jsem našel práci na soboty, zvanou T-shirt presser. Tak by mě zajímalo, co si myslíte, že to vlastně je? Já si třeba myslel, že to je o tom dělat potisky na trička. Dokonce jsem si tahle slova vykopíroval na youtube a to mi vyhledalo chlápka, co si dělal potisk na své černé tričko. Doslova mě to v tom utvrdilo. Tuhle práci jsem prostě musel mít! Odeslal jsem tam tedy životopis, cover letter a nic. V pátek se tam pak objevila nabídka znova, tak jsem si řekl, že se trochu vnutím a opět jsem poslal vše potřebné. Kýženého výsledku se mi dostalo až v sobotu v 10 dopoledne, kdy mi zazvonil telefon.

Hlas v něm byl hluboký. Pravil mi: „Byl jste to vy, kdo mi odpověděl na inzerát?“ Odpověděl jsem ano. Domluvil se se mnou, jestli bych se nemohl dostavit ve 12:30 k němu a že mě zaučí. Byl jsem šťastný. Doslova. Nejen, že to může být velmi zajímavá práce, ale mně tam vedou i přímé autobusové spoje. A od baráku. Pro jistotu mi ale ještě jednou poslal e-mail s adresou, kam se přesně dostavit. A já viděl tu mailovou koncovku. @Avaloncleaners.ca. OMG, to bude nějaká čistírna. Proč by tam dělali potisky na trička? Pochybnosti mě začaly nahlodávat. Na rychlo jsem si tedy udělal oběd, pojedl a vyrazil na cestu.

Po necelých čtyřiceti minutách jsem byl na místě. Jen jsem ten dům nemohl najít. Muž v telefonu mi řekl, že se mám dívat po hnědé budově. Ještě, že tam bylo asi jen 8 hnědých domů okolo. Hledím všude možně. Vypadá to tady přesně jak na google maps, ale Avalon cleaners  nikde. Tak tedy přejdu silnici a trochu opodál to opravdu stojí. Jen na trochu jiném místě, než mi ukazovaly google mapy. No co už. Vejdu dovnitř a nečekaně to je opravdu obrovská čistírna. Posadil jsem se a čekal, kdy přijde muž z telefonu. Po chvíli dorazil a představil se. Jeho jméno bylo Mark. Já udělal výjimku a pro jednou se taky představil svým skutečným jménem a ne tím anglickým. Došli jsme na pracoviště, kde mi ukázal vše tak, jak se má dělat. A já to sledoval a viděl, jak je to komplikované. Jak složitě se to vše nastavuje a uvnitř v duchu začal panikařit. Doslova se mi klepaly ruce. Už jen z toho, jaký byl puntičkář na centimetry. Několikrát mě to nechal vyzkoušet, ale vždycky mi řekl: „Tohle ne!“ a posunul to o půl cenťák. Jako neviděl jsem v tom žádný rozdíl. Nevadí.

Postupně mi představil celkem čtyři stroje. Jeden jakoby napařoval a sušil rukávy košil, druhý dělal to samé, ale s límečkem a takovým tím zalomením na rukávech, u třetího se celá košile nasadila na takové tělo. Tam se vysušila většina a u čtvrtého se opět napravoval límeček, přičemž se musela ona košile zapnout co nejvíce u krku. Tam jsou vždy ty nejhorší, mnohdy i nejmenší knoflíčky a dírky. Vždycky jsem tohle zapínání nesnášel a po dnešku ho nenávidím ještě více. I v momentě, kdy píšu tento článek mě z těch kvadriliounů knoflíčků bolí prsty. Tohle byl koloběh, který se měl stíhat v intervalu, ať nepřeháním, cca 90 vteřin s tím, že děláte dvě až tři košile naráz. Jsou od sebe vzdálené asi 2 stroje. A pak se prostě jede. Jedna za druhou, vše zakončené pověšením na ramínko. Měl by to stíhat jeden člověk. Já. No my na to byly dva a stejně jsem to občas nedával. Zvláště v momentě, kdy jsem musel zaběhnout pro další ramínka, když ty, co jsem měl, už došly. To se pak těžko dohánělo. Obsluhoval jsem stroj 2, na půl 3, 4 a ještě jsem ony košile věšel. Hrůza!

Po hodině práce už jsem věděl, že tohle teda rozhodně dělat nechci, a že bych se z toho asi po čase zbláznil. Navíc jsem si připadal jak šnek oproti kolegům. Čekal jsem, že sám Mark uzná, že na to nemám, ale on se mě zeptal, jestli to chci dělat a vlastně tak trochu počítal, že kývnu. Já mu řekl, že se ještě rozhodnu, ale po chvíli jsem mu odpověděl, že ne. A myslím, že jsem udělal dobře. Byla to zkušenost. Dozvěděl jsem se, jak se to dělá, vyzkoušel jsem si to na vlastní kůži, ale to stačí. Jede se dál. Za tři hodiny práce jsem dostal 30 dolarů, tak jsem aspoň trochu pokryl tenhle nevýdělečný týden. Ale už by to chtělo nějaký ten full time. 


Žádné komentáře:

Okomentovat