úterý 12. března 2013

Poprvé v IMAXu

Sledovat film nebo být jeho součástí?

Kino z venku
Omlouvám se, že to zní trochu jako reklama, ale ono to tak opravdu i je. Protože to plátno je prostě obrovské! Ale jako vážně! Fakticky! Moooooc! Nicméně přesuňme se na začátek. Pravdou je, že když už jsem tady v té Kanadě a hlavně na tomhle kontinentě, chtěl jsem minimálně alespoň jednou navštívit kino. Taková ta pohodička, jak to znáte z různých amerických filmů. Popcorn, Cola, prostě užít si ten klasický komfort. A tohle vše se mi splnilo minulou středu. S Chelsei jsme se domluvili, že si zajdeme do kina, a když už do kina, tak rovnou do toho největšího. Do IMAXu. Vybrali jsme tedy film, Jack: The Giant Slayer (Jack: Zabiják obrů), úplná novinka, která mimochodem bude v České Republice premiérově až v dubnu a ve středu večer se vydali na místo určení.

Interiér je zdoben v egyptském stylu

Tohle kino je umístěno v Chinook centru a celé je stylizované v egyptském stylu. Nepochybuji, že by se to tady velice líbilo mému kamarádovi constantinovi. Nicméně i já byl tak trochu jak Alenka v říši divů. Popravdě mi to i dost připomínalo Las Vegas. Ověřili jsme si lístky, které už měla Chelsei vytištěné z univerzity, koupili jsme si tu slavnou klasiku: Popcorn, dvě velké Coly a M&M (jo, bylo to součástí Comba 3) a vydali se do hlavního sálu.




Ano, tyhle fotky byly foceny na mém mobilu a je to na nich poznat.
A jak bych vám to popsal. Tak není to jak u nás v UH, kde skoro nemáte místo na nohy apod. Tady právě máte místa habaděj. Kožené sedačky, v opěrkách jsou držáky na pití a to plátno. Trochu jsem se informoval na netu, takže kdyby vás to zajímalo, plátno je velikosti 20x25 metrů. Neuvěřitelné! Už to nebylo tak, že vidíte všechno v jednom zorném poli. Když chcete vědět, co se děje nalevo, prostě musíte natočit hlavu. My byli dostatečně blízko a přitom úplně ve středu, díky čemuž jsme měli úžasný audiovizuální prožitek. A to 3D! To bylo vážně 3D! Nebyl to jen ten lehký dojem, jak jsem byl zvyklý od nás. Když film začínal a bylo tam pár průletů nad krajinou, tak se mi z toho popravdě i trochu zamotala hlava a chvíli jsme si na to musel zvykat. Ale zvykl jsem si. A co se týče filmu, tak ten byl překvapivě docela dobrý. Čekal jsem takový ten průměr, ale tohle bylo jak vtipné, tak dobře udělané. Uteklo to jako nic. Když jsme pak seděli v C-trainu na cestě zpátky, zeptal jsem se Chelsei, která už párkrát v IMAXu byla, jestli to bylo vážně tak dobré, nebo to tak zapůsobilo jen na mě, protože jsem z toho všeho byl tak ohromený. A říkala, že jo. Že bylo. Takže máte moje doporučení J 5 hvězdiček.

Trailer k filmu

Dodatek: A teď si jdu pro ty peníze, které mám slíbené od tvůrců filmu a společnosti IMAX za tak skvělou reklamu ;)

5 komentářů:

  1. Ahoj, náhodou jsme narazili na tvůj blog. Máme rozhodně dost podobnou zkušenost s hledáním práce v Calgary. Přijeli jsme (já+přítelkyně) na začátku února, během týdne vyřídili úplně všechno včetně bydlení, ale práci se nám nedařilo najít další dva týdny (hehe, taky začali volat, až když už jsme práci měli). Z hecu jsme odpověděli na nabídku práce na severu NWT a teď si spokojeně pracujeme (7 dní v týdnu :-D) Jako na potvoru by se nám tu hodil dishwasher (a to fakt hodně, protože tam taky párkrát týdně zaskakuju :-D), tak nás napadlo, jestli máš fakt v plánu odjet v dubnu. (?) Krásný přírody by sis tu užil, vedou sem jenom ice roads, kolem hory a řeka Mackenzie...do centra občas zavítá medvěd. Ať se ti daří a bráchovi dopadne dobře operace. :-D Karel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oh, tady to čte ještě někdo krom mých známých? No, už mám koupenou letenku od února, takže na ten měsíc a pár dní už to asi nemá moc smyslu. I když zkušenost by to byla asi určitě zajímavá. Pracovat 7 dní v kuse, tak to už musí být dobrý záhul. Mně stačí těch mých 6. A bratrovi vyřídím :D

      Vymazat
    2. Stačilo hodit do googlu Sunalta stanice Calgary a bylo (tam jsme totiž bydleli a kolem tvý Boston Pizza jsme chodili do Walmartu :-D). Škoda, že už míříš předčasně domů.

      V práci jsme ve skutečnosti byli 15 dní v kuse a teď měli víkend volno, tak se to dalo. Aspoň, že příroda je tu krásná a je to fakt hodně zajímavý místo.
      Měj se fajn a ať se ti závěr v Kanadě vydaří víc. :-)

      Vymazat
    3. No já myslím, že 8 měsíců bohatě stačí :D Jestli vše vyjde, tak příští rok chci zkusit Nový Zéland.
      A ano, přesně to je má Boston Pizza. To jste bydleli docela blízko. A 15 dnů v kuse už musí být úplný zabiják.
      Jinak díky. Dělám pro to všechno. Vám ať se tady taky daří :) Jen tak se chci ještě zeptat, jak dlouho tady vlastně plánujete být?

      Vymazat
    4. To asi jo, já jen, že nám se tu zatím dost líbí, takže čím dýl tu budeme, tím líp. Máš koukám podobný plány jako my. :-D Jestli tu nezůstaneme dýl, tak máme v plánu se na NZ taky podívat hned v návaznosti na Severní Ameriku.
      My bydleli přímo na Sunalta station, chteli jsme blízko k C-trainu, protože jinak se to tu nedá.

      Tady na severu minimálně 6 měsíců, konečně přichází jaro (dneska ráno skoro -40 :-D), a když tu z jakýhokoliv důvodu nebudeme zůstávat, tak to možná zkusíme na 5 měsíců nahoře v Inuviku (servírkám tam platí 23CAD/hodina a místní tam jsou pěkný nemakačenka), čili chceme rozhodně využít celý rok.

      Vymazat