sobota 11. ledna 2014

To nej z archeologie

A protože se má tento blog zabývat také tím, co se děje v Uherském Hradišti, rozhodl jsem se pár slovy popsat komentovanou prohlídku “To nej z archeologie“, která proběhla ve čtvrtek 9. ledna v 17 hodin v prostorách Slováckého muzea. V rámci prohlídky jsme tak mohli vidět to nejlepší za 100 let objevů na Slovácku, i když jak sama průvodkyně řekla, bohužel byly některé zajímavější kousky odvezeny do jiných muzeí, protože v době, kdy byly objeveny, ještě Slovácké muzeum neexistovalo. Paní Mgr. Dana Menoušková započala své vyprávění v období již cca 40 000 let před současností a postupně se v sedmi etapách dostávala až do období Velké Moravy. Mluvila věcně, zajímavě a velmi pohotově zvládala reagovat na otázky návštěvníků. Za nejzajímavější exponáty považuji samozřejmě podobinznu mamuta (přičemž má představa o lovu mamutů mi byla hezky vyvrácena) a pak také zmenšenou repliku boční kaple kostelíka ze Sadské výšiny, do které můžete dokonce vstoupit a získat tak ještě lepší představu, jak to tehdy asi vypadalo. Za mě tedy spokojenost. Jedinou výtku mám k události na Facebooku, kde bylo uvedeno, že vstupné bude volné. Což o to, zaplatit mi nevadilo. Cena byla i tak nízká (40kč). Spíš mi jde o principy. Příště by si měli dávat větší pozor na to, co kde uvádí. Každopádně, koho zajímá historie, určitě doporučuji. Přijde si totiž na své. Výstava bude trvat až do 2.3.2014.





Dodatek: Fotky jsou z oficiální facebookové stránky a autorem je Ladislav Chvalkovský. Snad se nebude zlobit, že jsem jich sem pár vložil. 

Žádné komentáře:

Okomentovat