středa 28. listopadu 2012

Večerní kurzy angličtiny

A jsou zdarma!

Říkal jsem si, že když už jsem tady v té Kanadě, tak by bylo vhodné si vylepšit trochu angličtinu. Přece jen, kde jinde, když už ne v anglicky mluvící zemi? Jenomže… za prvé, sám se nedonutím (samostudium nehrozí) a za druhé, lidé, se kterými mluvím, moje chyby opravovat nebudou. Pokud si totiž někdo myslí, že život v cizině vás donutí naučit se perfektně jazyk, tak jste hezky na omylu. Popravdě stačí jen pár frází na různé situace a máte vystaráno.  Dobrým příkladem byl můj bývalý kolega z práce Jun, který je dokonce už i občanem, žije zde 5 let, ale jeho angličtina stála doslova za prd. Má angličtina až tak chabá není, ale lepší by být klidně mohla. A tak mi nezbývalo nic jiného, než začít chodit na jazykový kurz. A to skloubit s mými směnami v práci nebylo vůbec nic snadného.

First Baptist church of Calgary
Jednoho večera jsem začal googlit a přišel na to, že jazykové kurzy zde nejsou zrovna levnou záležitostí. Za pár hodin týdně zaplatíte více jak 250 dolarů. A to není zrovna málo. Obzvláště pak pro chudé lidi, jako jsem já. Rozhodně jsem za to nemínil tolik utrácet. Naštěstí, má dobrá kamarádka Šáruš, která momentálně žije v Anglii, mi poradila, ať zkusím pohledat po různých kostelech. Že tam by mohly být kurzy zadarmo. Dal jsem na její dobrou radu a ono to vyšlo! Tímto jí opět děkuji J

A co že jsem to tedy našel? První Baptistický kostel v Calgary. Hned jsem jim tam napsal  e-mail, jestli můžu přijít, zeptal se, jak to probíhá apod. Na další den mi odepsali, odpověděli na mé dotazy, a že nevidí žádný problém. Ať si sám zjistím, jestli mi výuka vyhovuje. Zeptal jsem se i Jany a Veganovny, zda nechtějí jít taky a ony souhlasily. Mohla by to být sranda.

Nastala středa, (Ano! Světe, div se! Ony ty kurzy byly dokonce i v můj jediný volný den. Zázraky se dějí!) začalo se stmívat, venku byla zima a nečekaně se nikomu jít nechtělo. Ani mně ne. Ale přece jen jsem to považoval za unikající příležitost a tak i přes veškerou mou lenivost, která mě doslova ochromovala, jsem se nakonec dokopal vylézt z postele a na angličtinu vyrazit. Sám. Bez Jan. Jak nečekané! No to je jedno. Jediné, čeho jsem se obával, když tam teda jdu sólo, bylo, že tam budu nejmladší a že všichni ostatní budou Číňané (je jich tady v Calgary opravdu hodně). Už jsem jich měl dost z práce a popravdě na ně začínám být trochu alergický.

Po patnácti minutách jízdy v autobuse a dalších deseti minutách chůze jsem došel až ke kostelu. Nějak jsem ale nemohl najít místo, kudy se vchází dovnitř. Vyzkoušel jsem snad všechny dveře, avšak byly zamknuté. Říkal jsem si, že by tam mohl přijít i někdo jiný. Přece tam na kurzu nebudu sedět sám? Nenápadně jsem sledoval lidi okolo, jestli náhodou někdo jako nebude chtít jít taky dovnitř. Měl jsem štěstí. Netrvalo to dlouho a před kostelem se objevila mladá asijská dívka. Zmateně tam stála, rozhlížela se okolo jako já a tak jsem ji šel oslovit. „Nehledáš tady náhodou jazykový kurz angličtiny?“ zeptal jsem se. Překvapeně, že to vím, odpověděla ano. „Tak to je dobře, já taky.“ Představili jsme se (jmenovala se Jenny), zjistili, že tam jdeme oba dva poprvé a společnými silami kurz nakonec našli. Koho by napadlo, že se musí do vedlejší budovy, tam výtahem do patra C a propojovacím tunelem zase zpět. Prostě Kanada.

Na chodbě před třídou jsme se setkali s vyučujícím. Byl to reverend Bill. Původem Brit s temnou minulostí. I když to jsem se dozvěděl až později. Vysvětlil nám, jak to bude probíhat, co můžeme očekávat a po té nás vyzval, ať vejdeme dovnitř. Když jsem vstoupil, myslel jsem, že mě asi klepne. Samí Číňan, všichni starší 35ti let. Aspoň, že Jenny byla Korejka. (Není to Čína. Není to Čína. Jen stejně vypadá.) Na začátku jsme se všichni představili a já byl rád, že zdejší osazenstvo není tak arogantní jako jisté čínské osazenstvo z nejmenované restaurace. Byli v pohodě a to bylo hlavní.

First Baptist church of Calgary
Uplynuly už tři týdny od mé první návštěvy. Hodiny jsou hlavně konverzace a to je přesně to, co jsem chtěl, protože důležité je mluvit, mluvit a mluvit! Navíc se člověk dozví i spousty informací o Kanadě jako o tom, kdo to byla Adrienne Clarkson, o národním zvířeti Bobrovi nebo i takové blbosti jako jak se říká těm drobným mincím (1 cent – Penny, 5 centů – Nickel, 10 centů – Dime, 25 centů – Quarter, 50 centů half-dollar, jednomu dollaru – Looney a dvoum dolarům Tooney). Nebo že dozen je tucet (12), ale Baker's dozen (Pekařův tucet) už je třináct. Prostě takové prkotinky, co člověka potěší, že je ví. Mimochodem, zítra jdu poprvé i ve čtvrtek. Njn, ta nezaměstnanost má i nějaké výhody.

Dodatek: Pokud to náhodou někdo čte a zároveň bydlí tady v Calgary, tak zde na tomto webu může najít informace o zmiňovaném jazykovém kurzu.  

Žádné komentáře:

Okomentovat