středa 28. listopadu 2012

Chinook

Aneb o čem psát, když se vám o ničem nechce

Vím, že to tady docela flákám, i když se toho v poslední době stalo docela dost. Každopádně bych se teď rád zmínil o jevu zvaném Chinook. Pro město Calgary má dva významy. Prvním je obrovské obchodní centrum na jihu města, které mě ovšem absolutně nezajímá. Leda by mi v něm dali práci. Haló! Tady jsem! Ne? Tak nic. Za pokus to stálo.

Chinook centre
Druhým významem a pro tento blog i pro mou existenci zde na severu velmi důležitým je, že Chinnok je jméno teplého, suchého, padavého větru typu fénu, který sestupuje na východní straně Skalnatých hor do Velkých planin ve Spojených státech amerických a v Kanadě. Děkuji ti, teto Wiki. Ty víš vždycky všechno nejlépe. Nutno podotknout, že už jsme tady za poslední měsíc zažili asi tak 3 chinooky. Člověk by si řekl, že je to je jen pouhé oteplení (z – 16 na +3 ze dne na den), ale pokud si všimnete jistého rysu, poznáte, že se opravdu o tento jev jedná. Vyprávěl mi o tom Peter, když jsem jednoho dne zaklepal u něj na dveře, aby zapojil a odpojil router. Vysvětlil mi, že pokud uvidím mraky, které jsou vyloženě rozkrojené nebo jakoby na silu odtržené od sebe, a nastane tohle oteplení, tak to rozhodně udělal náš malý, neposedný větříček. A já mu za to jsem velmi vděčen. Klidně ho budu uctívat a dodávat mu oběti co jen to jde, pokud tady zůstane s námi.

Sám jsem tyto mraky jednoho večera v noci spatřil, když jsem šel v noci z práce a neuvěřitelně mě tento jev zaujal. Chtěl jsem si ho i vyfotit, ale můj foťák by to bohužel nezvládl. A tak sem přidávám alespoň fotky z internetu. Momentálně nám nastává opět období, kdy přichází krutá zima, ale snad se Chinook zase vrátí. Jednou. Vzpomínám na tebe. S láskou.

Typické Chinook mraky

Žádné komentáře:

Okomentovat