sobota 14. června 2014

Uršula

Šnečku, šnečku, vystrč růžky

Tak jsem se odhodlal a po několika letech od mého posledního domácího mazlíčka jsem si pořídil dalšího. Kdo by čekal, že to bude opět potkan, šeredně by se mýlil. Mravence nepočítám. Ti umírali ve velkém a vůbec nepochopili, že tu modrou hmotu můžou i jíst. Nicméně jak už z nadpisu vypovídá, Uršula je šnek, avšak nejen tak ledajaký. Je to africký šnek Achatina Reticulata. Druhý největší na světě, který může dorůstat velikosti až 20 cm. 

Meet Uršula The Šnek!
A jak jsem se k ní dostal? Uršulu mi darovala má kolegyňka z práce, Romča. O tom, že je má doma jsem věděl už delší dobu, avšak když mi nabídla, že bych si mohl jednoho či dva adoptovat, řekl jsem si, proč ne? A tak v pátek třináctého dovezla Romča tehdy ještě Laryho do práce, aby se z něj vzápětí stala Uršula. Nebojte se, nic jsem nesekal. To jen, že šneci jsou hermafroditi, tudíž žádná samička, žádný sameček. Aby se rozmnožili, musí si předat genetickou informaci. Já však nejsem toho srdce, abych jim neustále zabíjel mladé, no a proto jsem adoptoval jen jednoho. 


Zpočátku byla Uršula velmi zvědavá, ale po desáté hodině dopolední se rozhodla zalézt do hlíny, nebo spíš své ulity, a i když jsme se ji já i moji kolegové snažili dostat ven, odolávala až do šesti do večera. To už ale byla ve svém novém domově u nás na bytě. Nutno podotknout, že před tím spala téměř 5 měsíců zimním spánkem, tudíž je logické, že byla ještě ospalá.

Hodně mě toho dne překvapilo, jak moc je chov těchto šneků u nás rozšířený. Ať jsem se zeptal kdekoliv, kohokoliv, každý již s nimi měl nějakou zkušenost, například přes příbuzné anebo je měl přímo doma v rodině. Zvláštní. Velmi zvláštní! Takže zase nemám nic special, co by nebyl mainstream... Ale zpět k Uršule! Uršula je taková malá, milá, zvídavá a nenáročná bytost. Ke štěstí jí stačí jen vlhkost, sépiová kost, kokosový substrát a jako zákusek pak třeba kousek okurky nebo salátu. Říká se, že se tito šneci mohou dožít až devíti let. Uršula už má však rok života za sebou, takže... no... uvidíme, jak dlouho to tady se mnou vydrží :D Snad co nejdéle :)

Nakládaná Uršula na salátě ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat